Werk aan een gezond gewicht met de online coach

Is jouw doel gezonder eten? Of meer bewegen?

Wil je afvallen of op gewicht blijven door bijvoorbeeld meer water te drinken? En wat vaker nee zeggen tegen zoetigheid en snacks? Met de online coach in de SamenGezond-app krijg je een steuntje in de rug. De coach stelt je vragen, geeft je praktische tips en helpt je met het behalen van je doelen. Gelukt? Dan verdien je ook nog eens 50 SamenGezond-punten! 

Een selectie uit de doelen die de coach voor je heeft klaarstaan:

Voeding

Water als gezonde basis

Water is de basis van een gezond voedingspatroon. Het is goed voor je lichaam en geest. Regelmatig water drinken kan vermoeidheid, hoofdpijn en darmklachten voorkomen. De coach helpt je om je vochtinname te verbeteren.
Calorievrij drinken Regelmatig drinken is belangrijk voor veel lichaamsfuncties en voor het behoud van een gezond lichaamsgewicht. De coach helpt je om vaker te kiezen voor calorievrije dranken en stuurt je dagelijks een herinnering.
Eet minder tussendoortjes De coach helpt je om minder tussendoortjes te gaan eten. Minderen met tussendoortjes is belangrijk voor een regelmatig eetpatroon, je stofwisseling en een gezond lichaamsgewicht. Daarnaast leert de coach je wat gezonde tussendoortjes zijn.
Slim & gezond koken De coach helpt je om vaker zelf te koken met gezonde ingrediënten en ongezonde gemaksproducten te vermijden. Als je voor jezelf kookt, bepaal je ook zelf welke en hoeveel ingrediënten er in je eten gaan. Daarnaast geeft de coach je enkele recepten en voedingssuggesties en stuurt je dagelijks een herinnering. 
Fruit als gezond tussendoortje De coach helpt je om voldoende fruit te eten. Fruit is een gezond tussendoortje met waardevolle vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Door fruit blijf je gezond en voel je je beter. Daarnaast is fruit goed voor je spijsvertering.

Bewust eten

Een maaltijd voedt niet alleen je lichaam, maar ook je geest. Door bewust te eten geniet je er meer van en herken je sneller wanneer je vol zit. De coach helpt je om je tijdens een maaltijd meer op het eten zelf te concentreren en ervan te genieten. Elke dag ontvang je een herinnering. 
Activiteiten

Enthousiaste wandelaar

Kies dit doel als je meer wilt wandelen. Je wandelt afwisselend trainingsafstanden van 1 km, 2 km en 3 km. De volgorde die je kiest, maakt niet uit. Veel plezier!
Enthousiaste hardloper Om dit doel te bereiken, moet je afwisselend minimaal 2 km, 3 km en 4 km hardlopen. Je kiest zelf de volgorde. Blijf glimlachen, ongeacht de afstand!
Recreatieve fietser Je bent er klaar voor om meer te fietsen. Om het einddoel te bereiken, doe je enkele trainingen, met een minimum van 5 km voor de eerste training, 7,5 km voor de tweede en 10 km voor de derde. De volgorde maakt niet uit. Geniet ervan!

Regelmatige wandelaar

Je wilt je wandelroutine uitbreiden. Om dit doel te voltooien: loop 4 x 3 km. Dit zal helpen je training om te zetten in een dagelijkse gewoonte.
Leefstijl

Ontspannen geest

Stress kan heel vervelend zijn. Wanneer dit langdurig stand houdt, kan het grote gevolgen hebben voor je gezondheid. Maar stress heeft ook veel positieve gevolgen. In dit doel leer je meer over stress. Je krijgt meer inzicht in jouw stressmomenten en je krijgt handvatten hoe je hiermee om kunt gaan. 

Slaap beter

Verbeter je slaapkwaliteit zodat je uitgerust wakker wordt. De coach geef je tips en adviezen om beter en voldoende te slapen. 

Je kiest in de SamenGezond-app zelf welk doel je wilt bereiken. Een doel kun je tussentijds natuurlijk gewoon beëindigen. Zoek je een nieuw doel? We voegen regelmatig doelen toe. Kijk dus af en toe welke nieuwe doelen er zijn! 
 

Registreer gratis +125 Inloggen
  1. Ga in de SamenGezond-app naar ‘Coach’.
  2. Kies links bovenin voor ‘Doelen’.
  3. Bekijk de beschikbare doelen onder ‘Voeding’.
  4. Selecteer jouw doel en kies ‘Toevoegen’. Je kunt maximaal 3 doelen tegelijkertijd instellen.
  5. De coach stelt je nu dagelijks vragen om je te helpen je doel te behalen.
  6. Doel behaald? Gefeliciteerd! Je ontvangt 50 punten. 

Andere manieren om punten te verdienen

Drink meer water

Met begeleiding van de online coach!

Activiteiten bijhouden

  • Beweging

Slaap toevoegen

  • Ontspanning
Werk aan een gezond gewicht met de online coach